2013. január 29., kedd

Apró trükkök... 3. Keretek, feliratok, logók hozzáadása.

Folytatom a fotósulit. Első bejegyzésemben általánosságban írtam az általam is használt PhotoScape nevű programról. Azóta többen kipróbáltátok, és örömmel látom, hogy eredménnyel használjátok. Látom ám, a fejlődést is! Emlékszem, mikor először töltöttétek fel képeiteket, és látom a mostaniakat. Ég, és föld! Külön örömmel tölt el, hogy sikerült jól elmagyaráznom. Úgy látszik, elég érthetően. Tulajdonképpen azért is vágtam bele, hogy (amellett, hogy én is tanulok vele) tudok segíteni másokon is.
Úgy döntöttem, hogy inkább képekkel illusztrálom mondandómat. Sok-sok képpel. Így könnyebb lesz. Most azokat a trükköket mutatom be, amelyeket leggyakrabban használok. Mivel rengeteg képet fogok feltenni, részekre bontom ezt is. Csak a könnyebb áttekinthetőség miatt. A blog jobb oldali menüjében, így könnyen kikeresheted, mire vagy kíváncsi, és a megoldás is kézenfekvő.
Az ígéret szép szó! Ahogy azt megígértem, folytatom a program bemutatását. ebben a részben kereteket, feliratokat, logókat adunk fotóinkhoz.


Kezdjük a keretekkel! 

Rákattintás után, számtalan keret jelenik meg a felgördülő menüben. Én ezt a funkciót, csak nagyon ritkán használom, de színesebbé tehetitek vele fotóitokat. Az internetről van lehetőség további keretek letöltésére is.

Előre gyártott keretekkel tudod változatossá tenni albumodat.

Egy példa a keret funkcióra.

Feliratokat is tudsz képeidhez adni. 



Az "objektum" funkcióba lépve, több felirat hozzáadási lehetőséged is van. És nem csak feliratot adhatsz hozzá. Apró rajzolási, szerkesztési feladatokat is elvégezhetsz.


A gépeden lévő összes betűtípussal készítheted a feliratokat. Megfelelő irányba forgathatod, kicsinyítheted, nagyíthatod.

Van lehetőséged, választani a számtalan szimbólum, logó közül, amiket szintén képedre tehetsz. Ezzel, amellett, hogy megjelenik a képen a saját neved, bizonyos fokig, másolásvédetté is teheted azt. Fordult már elő, hogy más "verte a csalánt" az én képemmel. Nem haragudtam érte, de ha rátettem volna a logómat, akkor könnyen beazonosítható lett volna a készítője.


Előre gyártott logók közül választhatsz.

Nem csak logót, hanem szimbólumokat is tehetsz képedre. Megkönnyíti az üdvözlő képek készítését. Előre gyártott szülinapi, karácsonyi, húsvéti, stb. szimbólumokat is találsz.

Saját magad által készített logóval is gazdagíthatod a készletet. Ez a program, azonban erre nem alkalmas. A logót, más rajzoló programmal kell elkészíteni, és bemásolni a program fájljai közé. Ez már komolyabb gyakorlatot igényel. PNG formátumba kell csinálni, átlátszó háttérrel.


Most, hogy újabb ismeretekkel gyarapodtatok, ezentúl feliratokkal, keretekkel, és logókkal is el tudjátok látni képeiteket. Nem hagyom abba! Folytatása következik! Legközelebb montázst készítünk.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése